Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8241
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Зайченко, Наталія Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-14T10:20:44Z | - |
dc.date.available | 2022-11-14T10:20:44Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Зайченко Н. І. Лоренсо Лузуріага про політико-педагогічні феномени. Інноваційна педагогіка. 2022. № 49. Т. 1. С. 21–25. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8241 | - |
dc.description.abstract | У статті розкриваються окремі аспекти оригінальної педагогічної концепції видатного іспанського науковця, педагога Лоренсо Лузуріаги. З’ясовуються погляди Лоренсо Лузуріаги на деякі політико-педагогічні феномени – релігійне виховання, народну освіту, законодавство про освіту. Політична педагогіка – самостійний напрям іспанської наукової педагогіки, що виокремився наприкінці ХІХ ст. і був тісно пов’язаний із соціальною педагогікою. Предмет політичної педагогіки і сукупність явиш, які мають включатися до її дослідницького поля, іспанськими науковцями протягом ХХ ст. визначалися по-різному. У педагогічній концепції Лоренсо Лузуріаги політична педагогіка представлялася як наука, що має на меті дослідження відношення “виховання – держава”. Іспанський науковець доводив, що, вийшовши з надр соціальної педагогіки, політична педагогіка сконцентрувалася на вивченні своєрідних феноменів – законодавства про освіту, народної освіти, релігійного виховання та інших. Відповідно до педагогічного вчення Лоренсо Лузуріаги вирізнення політико-педагогічних явищ мало кілька сенсів. По-перше, сприяло розширенню наукового уявлення про об’єктивний світ педагогічних феноменів і процесів та можливостей фрагментації цього світу в процесі пізнання. По-друге, виділення самостійного спектру політико-педагогічних явищ уможливлювало простежування основних історичних і сучасних тенденцій розвинення освіти в контексті змінень інститутів влади, а також сприяло уточненню множини педагогічних категорій та понять, зокрема концептів “народна освіта”, “національна освіта”, “державна освіта”, “приватна освіта”, “міжнародна освіта”. По-третє, наукове вивчення політико-педагогічних феноменів мало значущий практичний сенс, на переконання Лоренсо Лузуріаги, адже в політичній історії різних країн освітній фактор часто грав вирішальну роль у державотворчих процесах. Основна ідея Лоренсо Лузуріаги стосовно політичної педагогіки полягала в тому, що поза політичною педагогікою складно було би сформувати наукові уявлення про роль держави в гарантуванні й захисті громадянського права на освіту та про значення освіти в державотворенні та прогресуванні народів. | en_US |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка | en_US |
dc.subject | Лоренсо Лузуріага | en_US |
dc.subject | політична педагогіка | en_US |
dc.subject | політико-педагогічні феномени | en_US |
dc.subject | законодавство про освіту | en_US |
dc.subject | народна освіта | en_US |
dc.subject | релігійне виховання | en_US |
dc.subject | держава | en_US |
dc.subject | право на освіту | en_US |
dc.title | Лоренсо Лузуріага про політико-педагогічні феномени | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Лоренсо Лузуріага про політико-педагогічні феномени.pdf | 171.63 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.