Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8170
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтоляр, Марина Борисівна-
dc.contributor.authorСінчук, Ярослав Олександрович-
dc.date.accessioned2022-09-29T08:40:18Z-
dc.date.available2022-09-29T08:40:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСтоляр, М., Сінчук, Я. Інтертекстуальний карнавальний дискурс роману «Рекреації» Юрія Андруховича. Сіверянський літопис. 2022. № 2. С. 110–116. DOI: 10.5281/zenodo.7013676.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8170-
dc.description.abstractМетою статті є реконструкція поняття карнавалу, що лежить в основі роману Ю. Андруховича «Рекреації» як оригінального інтертекстуального утворення. Методи дослідження: діалектичний метод застосовується до аналізу протилежностей, відмінностей та змістовних перетинів певних аспектів дискурсу карнавалу в розумінні Бахтіна та Андруховича. Зокрема йдеться про поняття свободи й неволі, сакрального та профанічного, сакрального та інфернального, сміху над іншими й сміху над самим собою. Також ми використовуємо метод реконструкції теоретичних підвалин художнього твору; метод постмодерної деконструкції бахтінівського розуміння карнавалу; компаративний аналіз концепту карнавалу в М. Бахтіна та реконструйованої теоретичної позиції Ю. Андруховича щодо семантики дискурсу карнавалу в романі «Рекреації». Спираємося на методологічні напрацювання М. Еліаде як дослідника феноменів сакрального та профанічного. А також посилаємося на психоаналітичні рефлексії стосовно природи художньої творчості. Новизна: уперше дискурс карнавалу висвітлено в контексті компаративного аналізу змісту цих практик у межах художнього та культурологічного творів із урахуванням здобутків бахтінознавства др. пол. ХХ – поч. ХХІ ст. Висновки. У результаті проведеного дослідження ми виявили як спільне в розумінні дискурсу карнавалу в М. Бахтіна та в Ю. Андруховича, так і відмінне. Ю. Андрухович не погоджується з М. Бахтіним стосовно ідеалізації карнавалу як простору свободи. Особливої гостроти діалектика свободи та несвободи набуває в практиках фінального розіграшу, який демонструється в якості провідної форми сміхової культури на межі тоталітарного та посттоталітарного станів суспільства.en_US
dc.publisherСіверянський літописen_US
dc.subjectсміхова культураen_US
dc.subjectкарнавалen_US
dc.subjectінтертекстуальністьen_US
dc.subjectрозіграшen_US
dc.subjectсакральнеen_US
dc.subjectпрофанічнеen_US
dc.subjectінфернальнеen_US
dc.titleІнтертекстуальний карнавальний дискурс роману «Рекреації» Юрія Андруховичаen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.