Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8121
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Смоліна (Соколова), Світлана Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-09T11:20:26Z | - |
dc.date.available | 2022-09-09T11:20:26Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Смоліна С. Феномен О. П. Фльорова як стійка структура у нестійкому потоці часу. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 14-15 (170-171) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2021. C. 207-211. (Серія: Педагогічні науки). | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8121 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлюється маловивчена постать Олексія Павловича Фльорова (1866-1954 рр.) як педагога, науковця, методиста, громадського діяча, першого директора Чернігівського учительського інституту. Феномен вітчизняного педагога розглядається у взаємодії із родиною, суспільством, державою, учнями, наукою. Виокремлено його ідеї, які витримали випробування часом і є актуальними й для сучасної педагогіки, у тому числі й для сьогоденної освіти в Україні, що перебуває у потоці реформ. У результаті дослідження сформульовано висновок про те, що для оптимізації проведення освітніх реформ в Україні доцільно використовувати досвід саме вітчизняної педагогіки, проаналізований в історичній ретроспективі. Мета роботи: аналіз феномену О. П. Фльорова, висвітлення педагогічних думок педагога, що є актуальними і сьогодні. Методологія: аналіз та співставлення об’єктів дослідження. Наукова новизна: вперше феномен О. П. Фльорова проаналізовано як цілісну, стійку структуру у нестійкому потоці епохи; виокремлено педагогічні істини, трансльовані О. П. Фльоровим, що витримали випробування часом. Висновки: феномен О. П. Фльорова проаналізовано у взаємодії із родиною, суспільством, державою, учнями, наукою. Виокремлено педагогічні істини, трансльовані О. П. Фльоровим: автономії вчителя; особистісного, індивідуального підходу в освітньому процесі; принцип історичності у вивченні дисциплін (опори на попередній досвід, його аналіз); використання евристичного методу для розвитку аналітичних, критичних умінь учнів; розвиток творчого мислення учнів; розвиток емоційного інтелекту; оцінювання, засноване на довірі до вчителя. Педагогічні погляди О. П. Фльорова описані як підґрунтя для змін у сучасній вітчизняній освіті. Перспективними у заданому напрямку є розвідки щодо організації розвитку якостей особистості майбутнього вчителя нової української школи. | en_US |
dc.publisher | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Педагогічні науки; | - |
dc.subject | феномен | en_US |
dc.subject | О. П. Фльоров | en_US |
dc.subject | підготовка вчителя | en_US |
dc.subject | вітчизняна педагогіка | en_US |
dc.title | Феномен О. П. Фльорова як стійка структура у нестійкому потоці часу | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Феномен О. П. Фльорова як стійка структура у нестійкому потоці часу.pdf | 519.35 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.