Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7959
Назва: Формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання
Автори: Лілік, Ольга Олександрівна
Бивалькевич, Леонід Мстиславович
Ключові слова: цифрова грамотність
майбутні учителі
дистанційне навчання
навчальна дисципліна
професійна підготовка
Дата публікації: 2021
Видавництво: Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Бібліографічний опис: Лілік О., Бивалькевич Л. Формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 14-15 (170-171) / Нац. ун-т «Черн. колегіум» ім. Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2021. C. 21-26. (Серія: Педагогічні науки).
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): Метою статті є визначення особливостей формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання. Методологія. Дослідження ґрунтується на поєднанні положень кількох теоретико-методологічних підходів, зокрема: діяльнісного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, аксіологічного. У процесі наукового пошуку використано низку загальнонаукових і педагогічних методів, що забезпечили об’єктивність і комплексність дослідження, зокрема: аналіз літератури з проблеми дослідження – з метою визначення стану розробленості питання й перспектив його дослідження; зіставлення – для порівняння поглядів різних учених; систематизації й узагальнення – для формулювання висновків; спостереження за освітнім процесом і аналіз результатів навчальної діяльності майбутніх учителів – для визначення ефективності формування досліджуваного феномена. Наукова новизна. Визначено теоретичні й практичні аспекти формування цифрової грамотності майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання в контексті формальної і неформальної освіти. Висновки. З’ясовано, що цифрова грамотність – це система когнітивних, соціальних і технічних навичок, які гарантують ефективну життєдіяльність людини в інформаційному середовищі, а отже, і в процесі дистанційної освіти, яка є однією з форм організації освітнього процесу, що реалізується за допомогою сучасних педагогічних, комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, методів і засобів, що дають змогу навчатися без відвідування закладу освіти за умови систематичного супроводу з боку викладачів. Доведено, що використання дистанційних форм і методів навчання в професійній підготовці майбутніх учителів сприяє формуванню в них інформаційної культури, стимулює інтерес до оволодіння інноваційними засобами навчання та застосування інформації, спонукає їх до самостійної роботи, особистісного і професійного розвитку, сприяє індивідуалізації процесу їхнього професійного становлення. Сформованість цифрової грамотності в майбутніх учителів сприятиме відповідно підвищенню ефективності навчально-виховного процесу в закладах загальної середньої освіти, а також інтенсифікації формування вмінь зі створення, пошуку, обробки інформації, обміну нею для навчання й приватного користування.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7959
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.