Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7830
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Зайченко, Наталія Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T13:25:47Z | - |
dc.date.available | 2022-06-20T13:25:47Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Зайченко Н. І. Зміст морального виховання за іспанськими педагогічними трактатами межі ХІХ – ХХ ст. Інноваційна педагогіка. 2020. № 30. Т. 2. С. 22–26. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7830 | - |
dc.description.abstract | У статті представлено результати аналізу змісту морального виховання, відображеного в низці педагогічних трактатів, виданих відомими освітянами в різних містах Іспанії у 1890–1910-х роках. У цих працях, призначених для підготовки вчителів шкіл початкового навчання, висвітленню питань морального виховання відводилася значна увага. Автори педагогічних трактатів – добре знані й шановані викладачі вчительських шкіл – П. Креспі, П. Мартінес Палао, П. Діас Муньос, Р. Бланко Санчес, Х. Фернандес-Хіменес, Ґ. Рекуеро Ґарсія та інші – намагалися детально схарактеризувати цілі, складники, засоби і методи морального виховання, що могло би стати в нагоді шкільному вчителеві. На їхнє переконання, моральне виховання має спрямовуватися на розвиток моральних здібностей, даних людині від природи, що передбачає формування моральної свідомості, моральних почуттів і волі. В іспанських педагогічних трактатах межі ХІХ–ХХ ст. окреслювалися такі концепти: «моральна свідомість», «моральні почуття», «воля», «мотиви поведінки»; визначалися шляхи й засоби формування моральної свідомості, моральних почуттів і волі; наводилися педагогічні поради й настанови щодо правильного спрямування процесу морального розвитку особистості. Визначні іспанські педагоги, наставники учительства, доводили, що поза моральним вихованням у людини не сформуються доброчинні мотиви й наміри поведінки, не розвинеться сила волі, не укріпиться характер. Вони вносили до змісту морального виховання навчання школярів моральних приписів і релігійних заповідей, розуміючи, що «моральне виховання» – набагато ширший процес за «моральне навчання». У процесі морального виховання мала не просто постати особистість із розвиненою моральною свідомістю, але ця особистість мала визнаватися й шануватися в суспільстві завдяки своїй доброчинній поведінці, завдяки своїй суспільно корисній діяльності. В іспанських педагогічних трактатах межі ХІХ–ХХ ст. визначався цілий спектр моральних і соціальних обов’язків, необхідних для підтримання суспільного благоденства, які належало засвоїти вихованцям шкіл початкового навчання. | en_US |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка | en_US |
dc.subject | іспанські педагогічні трактати | en_US |
dc.subject | іспанські педагоги | en_US |
dc.subject | моральне виховання | en_US |
dc.subject | зміст морального виховання | en_US |
dc.subject | моральні здібності | en_US |
dc.subject | моральна свідомість | en_US |
dc.subject | моральні почуття | en_US |
dc.subject | воля | en_US |
dc.title | Зміст морального виховання за іспанськими педагогічними трактатами межі ХІХ – ХХ ст. | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Зміст морального виховання за іспанськими педагогічними трактатами межі ХІХ – ХХ ст. .pdf | 154.08 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.