Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7829
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗайченко, Наталія Іванівна-
dc.date.accessioned2022-06-20T13:21:20Z-
dc.date.available2022-06-20T13:21:20Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЗайченко Н. І. Цілі морального виховання за іспанськими педагогічними трактатами межі ХІХ – ХХ ст. Інноваційна педагогіка. 2020. № 29. Т. 1. С. 19–23.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7829-
dc.description.abstractВисвітлення цілей морального виховання людини в іспанських педагогічних трактатах межі ХІХ – ХХ ст. стало предметом вивчення, якому присвячено цю статтю. У працях-посібниках, написаних добре знаними педагогами, освітянами, зокрема П. де Алькантара Гарсією, Р. Бланко Санчесом, Л. Парралем Крістобалем, П. Креспі, П. Діасом Муньосом, П. Мартінесом Палао, Х. Фернандесом-Хіменесом, Г. Еррайнсом, Г. Рекуеро Гарсією, та виданих у 1890–1910-х рр. у різних містах Іспанії, теоретичному аналізу питань цілей, змісту, засобів та методів морального виховання надавалася велика увага. Розуміючи людську істоту таким чином, що вона наділена від природи моральними здібностями та задатками, іспанські педагоги вважали, що у процесі морального виховання значущим і першорядним є розкриття і розвинення цих моральних здібностей та задатків людини. Особистість із розвиненими моральною свідомістю і моральними почуттями виконуватиме суспільні й громадянські обов’язки, перейматиметься проблемами інших людей і приходитиме на допомогу у скрутний для них час, поводитиметься в соціумі відповідно до заповідей християнського учення та здійснюватиме свій земний шлях із вірою у справедливість світу, створеного за Божим задумом. У більшості іспанських педагогічних трактатів межі ХІХ – ХХ ст. передбачалося націлювання морального виховання на розвинення людської волі, моральної свідомості та моральних почуттів. Захищалася позиція практико орієнтованого характеру морального виховання, відповідно до якої досягнення доброчинної поведінки вихованців є більш значущим порівняно із знанням моральних приписів та правил поведінки в суспільстві. Мала місце тенденція розглядати моральне виховання в поєднанні із релігійним вихованням, а цілі морального виховання визначати в контексті релігійного, саме тому розуміння моральності людини розкривалося іспанськими педагогами не в її соціальній детермінованості, а в певній зумовленості Божою волею. Ідеал морального виховання і ідеал релігійного виховання для іспанської школи на межі ХІХ – ХХ ст. трактувався визначними наставниками учителів як одне й те саме.en_US
dc.publisherІнноваційна педагогікаen_US
dc.subjectіспанські педагогічні трактатиen_US
dc.subjectіспанські педагогиen_US
dc.subjectморальне вихованняen_US
dc.subjectцілі морального вихованняen_US
dc.subjectморальні здібностіen_US
dc.subjectдоброчинна поведінкаen_US
dc.subjectрелігійне вихованняen_US
dc.titleЦілі морального виховання за іспанськими педагогічними трактатами межі ХІХ – ХХ стen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.