Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7741
Назва: Особливості використання коміксів на уроках української літератури
Автори: Лілік, Ольга Олександрівна
Ключові слова: комікс
креолізований текст
уроки української літератури
заклади загальної середньої освіти
художній твір
учні
Дата публікації: 2021
Видавництво: Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент : зб. наук. пр.
Бібліографічний опис: Лілік О. Особливості використання коміксів на уроках української літератури. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент : зб. наук. пр. / Арт академія сучасного мистецтва ім. С. Далі, Інститут ПТО НАПН України ; редкол. : В. Орлов (голова). Київ : «Вид-во Людмила», 2021. Вип. 17. С.185-197.
Короткий огляд (реферат): У статті визначено особливості використання коміксів на уроках української літератури в закладах загальної середньої освіти. Актуальність теми дослідження автор статті обґрунтовує вимогами державних документів, що визначають напрями реформування освітньої галузі й необхідністю адаптації навчального матеріалу до особливостей «кліпового» мислення сучасних учнів. Автор розглядає комікс як зразок креолізованого тексту, у якому поєднано вербальний і невербальний компоненти на різних рівнях – змістовому, змістово-композиційному та змістовомовному. Лілік О. О. визначає переваги коміксів як засобу навчання, пропонує критерії відбору коміксів для використання в навчально-виховному процесі, характеризує сучасний стан видання коміксів в Україні, наводить перелік коміксів (як за творами класичної української літератури, так і самостійних творів), які варто використовувати в навчально-виховному процесі. Автор статті обґрунтовує доцільність застосування коміксів у межах шкільного курсу української літератури на етапах перевірки домашнього завдання, пояснення нового матеріалу, формування практичних умінь і навичок, підбиття підсумків, а також у контексті уроків позакласного навчання для формування ціннісносвітоглядних орієнтацій та інформаційної культури учнів. Лілік О. О. рекомендує використовувати комікси під час як індивідуальної, так і групової роботи, а також у процесі виконання навчальних проєктів. Автор доводить, що застосування коміксів у навчально-виховному процесі сприятиме розвитку усного й писемного мовлення учнів, підвищенню рівня їхнього самоусвідомлення, самоконтролю й здатності до самоаналізу й рефлексії, а також інтенсифікує розвиток креативності учнів засобами української літератури. Вона пропонує приклади навчальних завдань із використанням коміксів на матеріалі соціально-побутової повісті І. С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» (10 клас), зокрема в контексті аналізу сюжету й композиції твору, характеристики персонажів повісті тощо, а також рекомендації щодо проведення уроку позакласного читання за сучасними українськими коміксами.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7741
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.