Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7736
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лілік, Ольга Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Устименко, А. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-09T09:43:16Z | - |
dc.date.available | 2022-06-09T09:43:16Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Лілік О., Устименко А. Методичні аспекти шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури. Didactics, 2021. 3. Р. 29–30. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7736 | - |
dc.description.abstract | Автори статті визначають методичні засади шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури в контексті реформування системи загальної середньої освіти. Вони досліджують художньо-ідейні й проблемно-тематичні особливості сучасних історичних творів, що пов’язані з розбудовою незалежної української держави, розвитком постмодерністських тенденцій, переосмисленням подій минулого. У процесі вивчення історичних творів на уроках української літератури автори статті рекомендують враховувати стильові, родові й жанрові домінанти твору; формувати уміння визначати ступінь документальності твору; подавати характеристику епохи, про яку йдеться у творі; рухатись від теми конкретного твору до узагальнень і висновків про вплив історичних подій на долю звичайної людини; досліджувати історичну епоху, проводячи паралелі із сучасністю; звертати увагу на реальні історичні постаті, узагальнені образи, а також вигаданих персонажів; брати до уваги специфіку часопростору в історичних творах; враховувати особливості світосприйняття учнів, використовувати онлайн-інструменти, креолізовані тексти, засоби візуалізації матеріалу. На основі аналізу вимог шкільної програми автори статті формулюють методичні рекомендації до вивчення роману Володимира Рутківського «Джури козака Швайки» на уроках української літератури в 6 класі. Вони пропонують використовувати такі методи і прийоми навчання: письмовий обмін обажаннями, «Незакінчене речення», учнівські повідомлення, словникова робота, читання в особах, виразне читання, бесіда, асоціювання, робота з ілюстраціями, робота у групах, робота з пам’яткою, самостійна робота. Вони доводять, що ефективність аналізу цього твору залежить від рівня зацікавленості учнів навчальним матеріалом, підбору оптимального методичного інструментарію, створення «ситуації успіху на уроці», візуалізації навчального матеріалу. | en_US |
dc.publisher | Didactics | en_US |
dc.subject | роман | en_US |
dc.subject | історичний твір | en_US |
dc.subject | урок | en_US |
dc.subject | українська література | en_US |
dc.subject | козак | en_US |
dc.subject | образ | en_US |
dc.title | Методичні аспекти шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Методичні аспекти шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури.pdf | 261.21 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.