Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7736
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛілік, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorУстименко, А.-
dc.date.accessioned2022-06-09T09:43:16Z-
dc.date.available2022-06-09T09:43:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЛілік О., Устименко А. Методичні аспекти шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури. Didactics, 2021. 3. Р. 29–30.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7736-
dc.description.abstractАвтори статті визначають методичні засади шкільного аналізу історичних творів на уроках української літератури в контексті реформування системи загальної середньої освіти. Вони досліджують художньо-ідейні й проблемно-тематичні особливості сучасних історичних творів, що пов’язані з розбудовою незалежної української держави, розвитком постмодерністських тенденцій, переосмисленням подій минулого. У процесі вивчення історичних творів на уроках української літератури автори статті рекомендують враховувати стильові, родові й жанрові домінанти твору; формувати уміння визначати ступінь документальності твору; подавати характеристику епохи, про яку йдеться у творі; рухатись від теми конкретного твору до узагальнень і висновків про вплив історичних подій на долю звичайної людини; досліджувати історичну епоху, проводячи паралелі із сучасністю; звертати увагу на реальні історичні постаті, узагальнені образи, а також вигаданих персонажів; брати до уваги специфіку часопростору в історичних творах; враховувати особливості світосприйняття учнів, використовувати онлайн-інструменти, креолізовані тексти, засоби візуалізації матеріалу. На основі аналізу вимог шкільної програми автори статті формулюють методичні рекомендації до вивчення роману Володимира Рутківського «Джури козака Швайки» на уроках української літератури в 6 класі. Вони пропонують використовувати такі методи і прийоми навчання: письмовий обмін обажаннями, «Незакінчене речення», учнівські повідомлення, словникова робота, читання в особах, виразне читання, бесіда, асоціювання, робота з ілюстраціями, робота у групах, робота з пам’яткою, самостійна робота. Вони доводять, що ефективність аналізу цього твору залежить від рівня зацікавленості учнів навчальним матеріалом, підбору оптимального методичного інструментарію, створення «ситуації успіху на уроці», візуалізації навчального матеріалу.en_US
dc.publisherDidacticsen_US
dc.subjectроманen_US
dc.subjectісторичний твірen_US
dc.subjectурокen_US
dc.subjectукраїнська літератураen_US
dc.subjectкозакen_US
dc.subjectобразen_US
dc.titleМетодичні аспекти шкільного аналізу історичних творів на уроках української літературиen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.