Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7721
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТкачук (Смикун), Наталія Василівна-
dc.contributor.authorЗелена, Л. Б.-
dc.date.accessioned2022-06-08T12:13:42Z-
dc.date.available2022-06-08T12:13:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationТкачук Н. В., Зелена Л. Б. Досвід підготовки учнівських науково-дослідних робіт еколого-біологічної спрямованості з огляду на цілі сталого розвитку. Екологічні науки. 2022, №1(40). С. 174-178.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7721-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання біологічної та екологічної освіти для сталого розвитку у ході науково-дослідної роботи з біотестування та мікробіології. Представлено власний досвід керівництва науково-дослідною роботою учнів Чернігівського ліцею № 32, які цікавилися біологією. Зазначено тематику науково-дослідної роботи учнів з фітотестування: 1) дослідження фітотоксичності осадів очисних споруд КП «Чернігівводоканал» різного терміну зберігання, розробкою методичних рекомендацій фітотестування відходів для підприємства очистки стічних вод, які передбачають швидке та дешеве оцінювання токсичності відходів; 2) дослідження цитогенетичних показників кореневої меристеми цибулі під впливом антропогенних чинників, а саме синтетичних похідних діючої речовини пестициду симазин, похідних сечовини на основі пестициду лінурон; та екологічної мікробіології: 1) ознайомлення з біорізноманіттям мікроорганізмів ґрунту, зокрема корозійно активними мікроорганізмами, виділенням та ідентифікацією переважаючих представників корозійно активного угруповання, їх біобезпекою; 2) дослідження чутливості корозійно активних мікроорганізмів щодо синтетичних гетероциклічних сполук для пошуку сполук-біоцидів; 3) дослідження біоплівкоутворювальних властивостей бактерій. Зазначається, що використаний підхід до науково-дослідницької діяльності дозволяє учням отримати глибокі знання з біології та екології, сформувати уміння систематизувати матеріал, аналізувати умови та результати, осмислювати місце предмета дослідження у практичній діяльності людини. На основі аналізу тематики дослідницької діяльності учнів констатовано, що в ході підготовки та реалізації проєктів набувалися знання та формувалися уміння стосовно таких цілей сталого розвитку як 3 (Міцне здоров’я та благополуччя), 6 (Чиста вода та належні санітарні умови), 9 (Промисловість, інновації та інфраструктура), 15 (Захист екосистем суші). В результаті дослідницької діяльності були створені умови для розвитку особистості, її самовизначення та самореалізації у майбутній професійній діяльності.en_US
dc.publisherЕкологічні наукиen_US
dc.subjectбіотестуванняen_US
dc.subjectмікробіологіяen_US
dc.subjectнауково-дослідна робота учнівen_US
dc.subjectцілі сталого розвиткуen_US
dc.titleДосвід підготовки учнівських науково-дослідних робіт еколого-біологічної спрямованості з огляду на цілі сталого розвиткуen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.