Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5816
Назва: Сміхова культура тоталітарного суспільства: сутність, форми, механізми дії (на прикладі радянських культурних практик)
Автори: Столяр, Марина Борисівна
Ключові слова: радянська сміхова культура
тоталітарні практики
ієрофанії
месіанізм
есхатологія
хіліазм
титанізм
сакральне
профане
хронотоп
Дата публікації: 2013
Видавництво: Харків
Бібліографічний опис: Столяр М.Б. Сміхова культура тоталітарного суспільства: сутність, форми, механізми дії (на прикладі радянських культурних практик). Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук зі спеціальності 09. 00. 04 – філософська антропологія, філософія культури. / Харківський національний педагогічний університет імені Г.C. Сковороди. Харків, 2013. 34 с.
Короткий огляд (реферат): У дисертації розроблено нову концепцію сміхової культури тоталітарного суспільства, яка тлумачиться як заперечення псевдо-сакральної ідеології, що виявляється профанацією профанації первинних релігійних сенсів, тобто поверненням до них. Визначено дві основні парадигми радянської сміхової культури – титанічну та десакралізовану християнську. Виділено основні форми сміхової культури в діахронічному та синхронічному аспектах. Сутність сміхової культури по відношенню до ідеології виявляється як в антиідеологічній спрямованості артефактів культури, так і в різних формах конвенції з ідеологією. Зроблено висновок про принципове протистояння тоталітарної «оптимістичної трагедії» та комедії, класової моралі та моральнісних сенсожиттєвих настанов у межах сміхової культури.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5816
Розташовується у зібраннях:Автореферати дисертацій



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.