Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5421
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛілік, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorСазонова, Олена Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-09-29T12:56:28Z-
dc.date.available2020-09-29T12:56:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЛілік О.О., Сазонова О.В. Антропоніми в художньому дискурсі Галини Пагутяк (на матеріалі романів «Урізького циклу». / Лілік О.О., Сазонова О.В. // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка. - Серія. Філологічні науки. Мовознавство. – Дрогобич, 2019. - №11. - С.83-87.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5421-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано склад антропонімів у романах «урізького циклу» Галини Пагутяк. Досліджено риси мистецького стилю письменниці та художньо-ідейні особливості романів «Урізька готика» і «Слуга з Добромиля»; простежено їх вплив на формування онімного простору. Стверджено, що найбільшою групою онімів у романах є антропоніми. Окреслено чинники, які зумовлю- ють склад антропонімів у творах «урізького циклу» Галини Пагутяк. Серед них, зокрема, жанрово-родові особливості, традиції слов’янського найменування, специфіка світогляду авторки, її творчого задуму, джерела творів, історична й життєва основа романів, особливості часо-просторової організації, на якій побудовано сюжетно-композиційну канву. Розглянуто основні групи антропонімів у порівняльному аспекті із визначенням їх функцій у кожному з художніх текстів і відповідно ролі для реалізації мистецького задуму. У процесі дослідження з’ясовано, що в літературній антропонімії Галини Пагутяк переважають такі модельні структури: двочленні – «пан та ім’я» або «пан та прізвище», «ім’я та прізвище», «ім’я та прізвисько», «ім’я та по батькові», «назва члена родини та ім’я», «професія та ім’я»; одночленні – спадкові йменування, лише ім’я або прізвище. Закцентовано на тому, що жіночі антропоніми з огляду на особливості образної системи становлять значно меншу групу порівняно з чоловічими. З-поміж жіночих антропонімів переважають одночленні (лише ім’я) або двочленні (ім’я та населений пункт чи професія). Виокремлено групу антропонімів, які репрезентують «імена історичних осіб», «культурологічні імена», використані з метою часового маркування та моделювання персонального художнього світу. Доведено, що антропонімічні одиниці – це струнка система, завдяки якій реалізується ідейно-художній задум прозаїка.en_US
dc.publisherНауковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франкаen_US
dc.subjectантропонімen_US
dc.subjectроманen_US
dc.subject«урізький цикл»en_US
dc.subjectонімen_US
dc.subjectонімний простірen_US
dc.subjectхудожній текстen_US
dc.titleАнтропоніми в художньому дискурсі Галини Пагутяк (на матеріалі романів «Урізького циклу»en_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.