Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5151
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦаренок, Андрій Вікторович-
dc.date.accessioned2020-09-18T11:18:01Z-
dc.date.available2020-09-18T11:18:01Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЦаренок А. В. Витвори візантійського іконопису як проповідь аскетичних звершень. Актуальні проблеми філософії та соціології : наук.-практ. журнал. 2017. Вип. 17. С. 127–130en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5151-
dc.description.abstractОдним із актуальних завдань дослідження візантійської естетики аскетизму постає осмислення феномену ікони як особливої проповіді аскези й художньої інтерпретації стану святості. З цієї точки зору, доцільно звернути увагу на виконання візантійською іконою її інформативно-дидактичної (проповідницької) функції. Виступаючи “проповіддю у фарбі” – візуальним повчанням про істини віри й чесноти, – витвір іконопису являє собою своєрідну “наочну” аскетику – вчення про духовне подвижництво: перед споглядачем сакрального образу знаходиться чуттєве свідчення про ідеал, до якого варто прагнути, й цей ідеал є ідеалом аскетичним. Водночас, як невід’ємна складова естетосфери літургійного дійства, ікона постає й чинником утвердження належного (урочистого, піднесеного, але й не екзальтованого, занадто палкого) психоемоційного стану в учасників спільної молитви, що цілком відповідає засновкам православного аскетичного вченняen_US
dc.publisherАктуальні проблеми філософії та соціології : наук.-практ. журналen_US
dc.subjectправославний іконописen_US
dc.subjectвізантійська іконаen_US
dc.subjectаскетизмen_US
dc.subjectканонen_US
dc.titleВитвори візантійського іконопису як проповідь аскетичних звершеньen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.