Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/318
Назва: Синергетичний підхід як методологічна основа дослідження проблеми виконавської самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва
Автори: Дорошенко, Тетяна Володимирівна
Ключові слова: синергетичний підхід
виконавська самопідготовка
учитель музичного мистецтва
методологія
Дата публікації: 2019
Видавництво: Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Бібліографічний опис: Дорошенко Т. В. Синергетичний підхід як методологічна основа дослідження проблеми виконавської самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва / Т. В. Дорошенко // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів, 2019. – Вип. 2 (158). Серія: Педагогічні науки – С. 9 – 14
Серія/номер: Педагогічні науки;
Короткий огляд (реферат): У статті обґрунтовано доцільність застосування синергетичного підходу як методологічної основи дослідження проблеми виконавської самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. У результаті аналізу останніх досліджень і публікацій з’ясовано, що синергетика сьогодні стала якісно новим методологічним підходом у науковому пізнанні. Займаючи особливе положення серед інших підходів та активно реалізовуючись в різних дослідженнях, синергетичний підхід орієнтований на виявлення закономірностей становлення і самоорганізації складних систем, однією з яких і є виконавська самопідготовка майбутніх учителів музичного мистецтва. Мета роботи полягає в обґрунтуванні значення та визначенні основних напрямків застосування синергетичного підходу як методологічної основи дослідження проблеми виконавської самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Методологія. Методологічну основу статті становлять: принципові позиції теорії пізнання, а саме, науковість, історизм, діалектичність, об’єктивність, положення психології та педагогіки щодо гуманістичного спрямування освіти; філософські положення щодо особистості як до творця, суб’єкта культури та культурно-освітньої діяльності; філософсько-психологічні постулати щодо створення «Я-концепції» як стратегічного напряму самоздійснення особистості. Важливого значення надається ідеям системного підходу до аналізу педагогічних явищ і процесів, пов’язаних із музично-педагогічною діяльністю. Принципового значення в контексті дослідження набувають положення синергетики як науки, що вивчає процеси взаємодії і взаємозв’язку між елементами системи. Наукова новизна полягає в тому, що вперше обґрунтовано значення та визначено основні напрямки використання синергетичного підходу як методологічної основи дослідження проблеми виконавської самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Висновки. Зроблено висновки, що для виконання складних і комплексних завдань музично-виконавської діяльності музично-виконавська самопідготовка майбутніх учителів музичного мистецтва є конче необхідним елементом їх навчальних дій. Застосування досягнень синергетичної парадигми у фаховій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва дає змогу прослідкувати всезагальність синергетичних законів, яким підкоряються художні процеси, що здатні до самоорганізації. Саме це спонукає використовувати синергетичний підхід для аналізу розвитку та трансформації системи виконавської самопідготовки студентів. Перспективним напрямом подальшого дослідження цієї проблеми вважаємо гармонізацію музично-теоретичного та виконавського блоків самопідготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як найважливішого досягнення нового синергетичного мислення.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/318
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.