Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОльховик, Марина Володимирівна-
dc.date.accessioned2025-12-08T13:04:02Z-
dc.date.available2025-12-08T13:04:02Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationОльховик М.В. Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходи. Актуальні проблеми філософії та соціології. Одеса : Видавничий дім «Гельветика». 2025. С. 125-129.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942-
dc.description.abstractСтаття присвячена теоретико-методологічному аналізу античної філософії як ресурсної основи формування аналітичного мислення у сучасному соціогуманітарному освітньому просторі. Показано, що в умовах інформаційного перевантаження та фрагментарності знань аналітичне мислення набуває статусу ключової когнітивної компетентності, здатної забезпечити критичну рефлексію, логічну обробку даних і концептуальне моделювання складних соціокультурних явищ. Розкрито евристичний потенціал сократичного методу (elenchus) як інструмента виявлення суперечностей і поглиблення розуміння понять, а також значущість логічної системи Арістотеля, що формалізує дедуктивне міркування через силогізм і встановлює стандарти несуперечливості. Наголошено на актуальності інтеграції цих підходів у курси логіки, риторики, філософії та правознавства, де вони сприяють виробленню структурованого мислення, аргументаційної культури й етичної рефлексії. Залучено емпіричні свідчення ефективності програм класичної філософії у різних освітніх контекстах, включно з «Great Books»-курикулумом, що підсилюють комунікативні та аналітичні компетентності здобувачів.en_US
dc.publisherАктуальні проблеми філософії та соціологіїen_US
dc.subjectантична філософіяen_US
dc.subjectаналітичне мисленняen_US
dc.subjectсоціогуманітарна освітаen_US
dc.subjectвізуальні та інтерактивні підходиen_US
dc.titleАнтична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходиen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.