Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Ольховик, Марина Володимирівна | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-08T13:04:02Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-08T13:04:02Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Ольховик М.В. Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходи. Актуальні проблеми філософії та соціології. Одеса : Видавничий дім «Гельветика». 2025. С. 125-129. | en_US |
| dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942 | - |
| dc.description.abstract | Стаття присвячена теоретико-методологічному аналізу античної філософії як ресурсної основи формування аналітичного мислення у сучасному соціогуманітарному освітньому просторі. Показано, що в умовах інформаційного перевантаження та фрагментарності знань аналітичне мислення набуває статусу ключової когнітивної компетентності, здатної забезпечити критичну рефлексію, логічну обробку даних і концептуальне моделювання складних соціокультурних явищ. Розкрито евристичний потенціал сократичного методу (elenchus) як інструмента виявлення суперечностей і поглиблення розуміння понять, а також значущість логічної системи Арістотеля, що формалізує дедуктивне міркування через силогізм і встановлює стандарти несуперечливості. Наголошено на актуальності інтеграції цих підходів у курси логіки, риторики, філософії та правознавства, де вони сприяють виробленню структурованого мислення, аргументаційної культури й етичної рефлексії. Залучено емпіричні свідчення ефективності програм класичної філософії у різних освітніх контекстах, включно з «Great Books»-курикулумом, що підсилюють комунікативні та аналітичні компетентності здобувачів. | en_US |
| dc.publisher | Актуальні проблеми філософії та соціології | en_US |
| dc.subject | антична філософія | en_US |
| dc.subject | аналітичне мислення | en_US |
| dc.subject | соціогуманітарна освіта | en_US |
| dc.subject | візуальні та інтерактивні підходи | en_US |
| dc.title | Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходи | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті візуально-ітерактивні підходи.pdf | 262,79 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.