Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942| Назва: | Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходи |
| Автори: | Ольховик, Марина Володимирівна |
| Ключові слова: | антична філософія аналітичне мислення соціогуманітарна освіта візуальні та інтерактивні підходи |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Актуальні проблеми філософії та соціології |
| Бібліографічний опис: | Ольховик М.В. Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті: візуально-ітерактивні підходи. Актуальні проблеми філософії та соціології. Одеса : Видавничий дім «Гельветика». 2025. С. 125-129. |
| Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена теоретико-методологічному аналізу античної філософії як ресурсної основи формування аналітичного мислення у сучасному соціогуманітарному освітньому просторі. Показано, що в умовах інформаційного перевантаження та фрагментарності знань аналітичне мислення набуває статусу ключової когнітивної компетентності, здатної забезпечити критичну рефлексію, логічну обробку даних і концептуальне моделювання складних соціокультурних явищ. Розкрито евристичний потенціал сократичного методу (elenchus) як інструмента виявлення суперечностей і поглиблення розуміння понять, а також значущість логічної системи Арістотеля, що формалізує дедуктивне міркування через силогізм і встановлює стандарти несуперечливості. Наголошено на актуальності інтеграції цих підходів у курси логіки, риторики, філософії та правознавства, де вони сприяють виробленню структурованого мислення, аргументаційної культури й етичної рефлексії. Залучено емпіричні свідчення ефективності програм класичної філософії у різних освітніх контекстах, включно з «Great Books»-курикулумом, що підсилюють комунікативні та аналітичні компетентності здобувачів. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11942 |
| Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Антична філософія як інструмент розвитку аналітичного мислення в соціогуманітарній освіті візуально-ітерактивні підходи.pdf | 262,79 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.