Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11443
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лілік, Ольга Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-02T12:09:13Z | - |
dc.date.available | 2025-09-02T12:09:13Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Лілік О. Стратегії застосування здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі. Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія. Редакційна колегія: С. В. Грищенко, О. О. Лілік, І. В. Бужина, Н. Н. Завидівська, О. І. Завидівська. Випуск 3. 2025. Чернігів : Десна Поліграф, 2025. С. 114-134. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11443 | - |
dc.description.abstract | У статті схарактеризовано основні стратегії застосування здоров’я- збережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі (української мови, української і зарубіжної літератур). Обґрунтовано, що професійно-педагогічна діяльність учителя мовно- літературної галузі в сучасних умовах пов’язана з необхідністю врегулювання педагогічних конфліктів, пошуком шляхів оптимізації освітнього процесу, подоланням освітніх втрат і наслідків дії стресогенних чинників. Відповідно, учителям української мови й літератури, зарубіжної літератури потрібні знання, уміння й навички ефективного використання здоров’язбережувальних технологій. Констатовано, що здоров’язбережувальні технології є комплексом взаємопов'язаних заходів, спрямованих на збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я здобувачів освіти в освітньому середовищі. Реалізація цих технологій в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти передбачає створення сприятливих умов для навчання, раціональну організацію освітнього процесу, профілактику захворювань та формування здорового способу життя. Доведено, що теоретичним підґрунтям для застосування здоров’я- збережувальних технологій можуть стати психологічні стратегії. Обґрун- товано, що стратегія – це своєрідне регульоване психічне утворення, що сприяє ефективному розв’язанню особистісних і професійних завдань на основі актуалізації наявних знань, умінь та досвіду. З’ясовано, що розроблення й застосування стратегій задля реалізації здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі в закладах загальної шкільної освіти сприятиме підвищенню їхньої ефективності, що в перспективі сприятиме покращенню фізичного й психічного здоров’я здобувачів. Схарактеризовано чотири основні групи психологічних стратегій (теоретико і практико орієнтовані, організаційно-методичні та технологічні) й обґрунтовано особливості їх застосування в процесі професійної діяльності учителів мовно-літературної галузі на уроках української мови, української і зарубіжної літератур. | en_US |
dc.publisher | Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія | en_US |
dc.subject | стратегії | en_US |
dc.subject | мовно-літературна галузь | en_US |
dc.subject | здоров’язбережу- вальні технології | en_US |
dc.subject | українська мова | en_US |
dc.subject | українська література | en_US |
dc.subject | арубіжна література | en_US |
dc.subject | здобувачі освіти | en_US |
dc.subject | учитель | en_US |
dc.title | Стратегії застосування здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Стратегії застосування здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі.pdf | 374,82 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.