Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11443
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛілік, Ольга Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-09-02T12:09:13Z-
dc.date.available2025-09-02T12:09:13Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЛілік О. Стратегії застосування здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі. Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія. Редакційна колегія: С. В. Грищенко, О. О. Лілік, І. В. Бужина, Н. Н. Завидівська, О. І. Завидівська. Випуск 3. 2025. Чернігів : Десна Поліграф, 2025. С. 114-134.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11443-
dc.description.abstractУ статті схарактеризовано основні стратегії застосування здоров’я- збережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі (української мови, української і зарубіжної літератур). Обґрунтовано, що професійно-педагогічна діяльність учителя мовно- літературної галузі в сучасних умовах пов’язана з необхідністю врегулювання педагогічних конфліктів, пошуком шляхів оптимізації освітнього процесу, подоланням освітніх втрат і наслідків дії стресогенних чинників. Відповідно, учителям української мови й літератури, зарубіжної літератури потрібні знання, уміння й навички ефективного використання здоров’язбережувальних технологій. Констатовано, що здоров’язбережувальні технології є комплексом взаємопов'язаних заходів, спрямованих на збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я здобувачів освіти в освітньому середовищі. Реалізація цих технологій в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти передбачає створення сприятливих умов для навчання, раціональну організацію освітнього процесу, профілактику захворювань та формування здорового способу життя. Доведено, що теоретичним підґрунтям для застосування здоров’я- збережувальних технологій можуть стати психологічні стратегії. Обґрун- товано, що стратегія – це своєрідне регульоване психічне утворення, що сприяє ефективному розв’язанню особистісних і професійних завдань на основі актуалізації наявних знань, умінь та досвіду. З’ясовано, що розроблення й застосування стратегій задля реалізації здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузі в закладах загальної шкільної освіти сприятиме підвищенню їхньої ефективності, що в перспективі сприятиме покращенню фізичного й психічного здоров’я здобувачів. Схарактеризовано чотири основні групи психологічних стратегій (теоретико і практико орієнтовані, організаційно-методичні та технологічні) й обґрунтовано особливості їх застосування в процесі професійної діяльності учителів мовно-літературної галузі на уроках української мови, української і зарубіжної літератур.en_US
dc.publisherТеорія і методика професійної освіти : колективна монографіяen_US
dc.subjectстратегіїen_US
dc.subjectмовно-літературна галузьen_US
dc.subjectздоров’язбережу- вальні технологіїen_US
dc.subjectукраїнська моваen_US
dc.subjectукраїнська літератураen_US
dc.subjectарубіжна літератураen_US
dc.subjectздобувачі освітиen_US
dc.subjectучительen_US
dc.titleСтратегії застосування здоров’язбережувальних технологій на уроках мовно-літературної галузіen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.