Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11271
Назва: Learning Strategies: Helping Students Become Better Learners
Автори: Konotop, Olena
Конотоп, Олена Сергіївна
Ключові слова: Learning strategies
English language learning
second language acquisition
cognitive strategies
metacognitive strategies
language education
Дата публікації: 2025
Видавництво: Зростаємо разом – викладання з вірою та стійкістю: матеріали 27-ї Міжнародної науково-практичної конференції
Бібліографічний опис: Конотоп, О. (2025). Learning Strategies: Helping Students Become Better Learners. Зростаємо разом – викладання з вірою та стійкістю: матеріали 27-ї Міжнародної науково-практичної конференції (англ. мовою) У І. Малишівська, О. Білик, Н. Пилячик (Укл.). Електронне видання. Івано-Франківськ. С. 95-97.
Короткий огляд (реферат): This article explores the critical role of effective learning strategies in enhancing academic performance and cognitive development, particularly in second language acquisition. It categorizes strategies into cognitive, metacognitive, social, and affective, highlighting their benefits for English language learners, including improved retention, comprehension, self-regulation, and confidence. While acknowledging these advantages, the text also discusses potential drawbacks, such as implementation difficulties, time consumption, and the need for personalized approaches. The study emphasizes that integrating these strategies is crucial for maximizing student potential and achieving success in language learning. Ultimately, it advocates for educators to actively train students in adopting these strategies to foster independent and effective learning habits.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11271
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LEARNING STRATEGIE.pdf318,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.