Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11268
Назва: | Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction |
Автори: | Konotop, Olena Конотоп, Олена Сергіївна |
Ключові слова: | Strategic competence spoken interaction English language teaching teacher training assessment self-assessment intercultural communication |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» |
Бібліографічний опис: | Konotop, O. (2023). Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction. Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26–28, 2023). Copenhagen, Denmark. Scientific Collection «InterConf», (148), 147–149. |
Короткий огляд (реферат): | This article addresses the crucial issue of evaluating English-language strategic competence (SC) in future primary school teachers, particularly within spoken interaction, given growing demands for foreign language proficiency in non-linguistic higher education. While acknowledging the challenge of directly observing mental strategies, the study emphasizes the importance of assessing communication strategies. It outlines key criteria for evaluating SC in spoken interaction, including self-observation, strategy recognition and application, situational relevance, communicative initiative, and cliché usage. The article also highlights the role of self-assessment tables as tools for fostering student autonomy and reflection. Further research is deemed necessary to develop specific assessment tasks and evaluation instruments for SC in oral interaction. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11268 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction.pdf | 303,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.