Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11268
Назва: Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction
Автори: Konotop, Olena
Конотоп, Олена Сергіївна
Ключові слова: Strategic competence
spoken interaction
English language teaching
teacher training
assessment
self-assessment
intercultural communication
Дата публікації: 2023
Видавництво: Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development»
Бібліографічний опис: Konotop, O. (2023). Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction. Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26–28, 2023). Copenhagen, Denmark. Scientific Collection «InterConf», (148), 147–149.
Короткий огляд (реферат): This article addresses the crucial issue of evaluating English-language strategic competence (SC) in future primary school teachers, particularly within spoken interaction, given growing demands for foreign language proficiency in non-linguistic higher education. While acknowledging the challenge of directly observing mental strategies, the study emphasizes the importance of assessing communication strategies. It outlines key criteria for evaluating SC in spoken interaction, including self-observation, strategy recognition and application, situational relevance, communicative initiative, and cliché usage. The article also highlights the role of self-assessment tables as tools for fostering student autonomy and reflection. Further research is deemed necessary to develop specific assessment tasks and evaluation instruments for SC in oral interaction.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11268
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pecularities of assessing future primary school teachers’ strategic competence in spoken interaction.pdf303,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.