Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11247
Назва: Адаптивна фізична культура школярів із порушенням слуху в закладах загальної середньої освіти
Автори: Трояновська, Марія Миколаївна
Ключові слова: здоровʼя
заклади загальної середньої освіти
школярі з порушенням слуху
адаптивна фізична культура
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Бібліографічний опис: Трояновська М. Адаптивна фізична культура школярів із порушенням слуху в закладах загальної середньої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 322-327.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано теоретичні та методологічні наукові праці щодо впровадження адаптивної фізичної культури (АФК) школярів із порушенням слуху в закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО). Проблема розвитку АФК в Україні поки що частково висвітлено в науковій літературу, тому її вивчення та популяризація вкрай актуальна. Задля кращого проведення занять із АФК визначено головні аспекти, на які слід звернути увагу під час її планування та проведення. Розглянуто професійні якості вчителя з АФК, що допоможуть ефективно проводити заняття, сприятимуть загальному розвитку та соціалізації учнів із особливими потребами. Окреслено педагогічні умови для створення адаптаційного освітнього середовища під час проведення адаптивної фізичної культури в ЗЗСО для учнів із порушенням слуху. Мета роботи – проаналізувати наукові праці, що складають теоретико-методологічну основу роботи з учнями з порушенням слуху під час проведення адаптивної фізичної культури в закладах загальної середньої освіти. Методологія. Для реалізації основних завдань дослідження використано теоретичні методи: аналіз спостережень та узагальнення результатів сучасних наукових концепцій, психолого-педагогічних, методичних досліджень вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми адаптивної фізичної культури для учнів із порушенням слуху в ЗЗСО. Наукова новизна. Проаналізовано основні аспекти з ефективного упровадження адаптивної фізичної культури для учнів із порушенням слуху в ЗЗСО. Висновки. Аналіз літературних джерел дозволив виявити, що АФК є важливою та значущою в системі освіти для школярів із особливими потребами, тим паче, для учнів із порушенням слуху. АФК позитивно сприяє фізичному розвитку, тому широко використовується в реабілітації, соціальній інтеграції та покращенні якості осіб із особливими потребами. Проведення занять із адаптивної фізичної культури серед школярів із порушенням слуху потребує індивідуального підходу, спеціальних методик навчання, адаптації середовища та ефективної комунікації. Створення безпечних та мотивувальних умов зумовлює не лише руховий розвиток, а й підвищує самооцінку, покращує якість життя школярів із порушенням слуху.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11247
Розташовується у зібраннях:Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.