Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11245
Назва: | Взаємовплив рівня розвитку мʼяких навичок та успішності і фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку |
Автори: | Синиця, Артем Олексійович |
Ключові слова: | м'які навички молодший шкільний вік розвиток особистості освітній процес фізична культура школярі |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка |
Бібліографічний опис: | Синиця А. Взаємовплив рівня розвитку мʼяких навичок та успішності і фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 305-310. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто взаємозв’язок між рівнем фізичної підготовленості, академічною успішністю та розвитком м’яких навичок у дітей молодшого шкільного віку. Доведено, що високий рівень розвитку мʼяких навичок (критичного мислення, адаптивності, креативності, лідерських якостей і командної роботи) позитивно корелює з фізичною підготовленістю учнів, сприяючи їхній соціальній адаптації та всебічному розвитку. Водночас виявлено слабший зв’язок між фізичною підготовленістю та загальною академічною успішністю, що вказує на вплив інших факторів. Отримані результати підтверджують необхідність комплексного підходу до освітнього процесу, що поєднує фізичний, когнітивний та соціальний розвиток учнів, а також обґрунтовують важливість інтеграції технологій розвитку м'яких навичок у навчальні програми з фізичної культури для забезпечення гармонійного становлення особистості молодших школярів. Мета статті – обґрунтувати взаємозв'язок між рівнем розвитку м'яких навичок, успішністю у навчанні та фізичною підготовленістю дітей молодшого шкільного віку, визначити їх роль у формуванні особистості учня. Методологія статті базується на аналізі наукових джерел, емпіричних досліджень, педагогічних концепцій, психологічних підходів, що розкривають звʼязок між розвитком мʼяких навичок, успішністю та рівнем фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку. Використано методи, порівняльного аналізу, математичної статистики, систематизації даних та узагальнення результатів. Наукова новизна: доведено, що високий рівень розвитку м'яких навичок сприяє не лише покращенню соціальної адаптації та комунікації дітей, а і опосередковано впливає на їхню академічну успішність та фізичну підготовленість. Визначено механізми, через які формування мʼяких навичок можуть сприяти підвищенню рівня академічної успішності та фізичної підготовленості, що є важливим для всебічного розвитку особистості молодших школярів. Висновки. 1. Результати дослідження підтверджують важливість формування мʼяких навичок, таких як критичне мислення, адаптивність, креативність, лідерські якості та командна робота для оптимізації фізичної підготовленості учнів та їх успішності. Ці характеристики мають значний вплив на загальний розвиток учнів і їх здатність до успішної соціалізації в майбутньому. 2. Встановлено, що між рівнем фізичної підготовленості та когнітивними та соціальними якостями учнів існують істотні кореляційні зв'язки. Зокрема, найбільш виражені зв'язки були зафіксовані між фізичною підготовленістю та лідерськими якостями, командною роботою, а також між рівнем фізичної підготовленості і критичним мисленням. Загальний рівень успішності учнів показав слабший зв'язок з рівнем фізичної підготовленості, що може свідчить про важливість інших факторів, таких як мотивація, соціальна підтримка та інтелектуальні здібності, у досягненні високих результатів в навчанні. 3. Для успішного розвитку учнів необхідно застосовувати комплексний підхід, який поєднує фізичну, когнітивну та соціальну складові розвитку. Важливо, щоб в освітньому процесі фізичні та психосоціальні аспекти були гармонійно інтегровані, що сприятиме всебічному розвитку учнів і їх підготовці до викликів сучасного світу. 4. Результати дослідження можуть бути корисними для педагогів і батьків, оскільки вони дозволяють розробити ефективні стратегії навчання, спрямовані на розвиток не лише фізичних, а й когнітивних і соціальних якостей дітей, що є важливим для їхньої успішної адаптації в суспільстві та особистісного зростання. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11245 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Взаємовплив рівня розвитку мʼяких навичок та успішності і фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку.pdf | 710,33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.