Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11235
Назва: Розвиток економічних знань учителів у системі неперервної освіти: виклики ХХІ століття
Автори: Павленко, В’ячеслав
Ключові слова: економічні знання
вчитель
неперервна освіта
професійний розвиток
виклики ХХІ століття
економічна компетентність
економічна культура
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Бібліографічний опис: Павленко В. Розвиток економічних знань учителів у системі неперервної освіти: виклики ХХІ століття. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 264-268.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається актуальна проблема розвитку економічних знань учителів у системі неперервної освіти в умовах викликів ХХІ століття. Обґрунтовано необхідність постійного оновлення та поглиблення економічної компетентності педагогічних працівників для ефективного формування економічної культури учнів, їхньої підготовки до життя в умовах ринкової економіки та на вимоги сучасного соціуму. Розглянуто сучасні підходи до розвитку економічних знань учителів у системі неперервної освіти, включаючи традиційні курси підвищення кваліфікації, можливості дистанційного навчання, роль професійних спільнот, самоосвіту, стажування та інтеграцію економічних знань у методичну підготовку. Мета статті полягає у виявленні ключових викликів ХХІ століття, що впливають на розвиток економічних знань учителів, аналізі сучасних підходів та перспектив удосконалення цього процесу в системі неперервної освіти. Методологічною основою дослідження виступає комплексний підхід, що включає аналіз фундаментальної та прикладної наукової літератури з педагогіки, економіки та теорії неперервної освіти, критичне осмислення відповідних нормативних документів у сфері освіти, а також узагальнення передового педагогічного досвіду щодо розвитку економічної компетентності вчителів. Наукова новизна дослідження полягає у здійсненні комплексної систематизації ключових викликів ХХІ століття (таких як цифровізація економіки, глобальна конкуренція, фінансова нестабільність, екологічні загрози), які об’єктивно визначають зростаючу необхідність якісного розвитку економічних знань учителів. Вперше обґрунтовано розширені шляхи оптимізації цього процесу в контексті системи неперервної освіти, враховуючи сучасні освітні тенденції. Висновки. Підкреслено важливість безперервного професійного розвитку вчителів у сфері економіки для забезпечення якісної економічної освіти учнів. Підкреслено стратегічну важливість забезпечення безперервного професійного розвитку вчителів у сфері економіки як ключової умови для надання учням якісної та актуальної економічної освіти, що відповідає вимогам сучасного суспільства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11235
Розташовується у зібраннях:Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.