Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11234
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorKoval, V.-
dc.contributor.authorPrytulyk, N.-
dc.contributor.authorSharan, О.-
dc.contributor.authorStreletska, N.-
dc.contributor.authorDudnyk, N.-
dc.contributor.authorKoltok, L.-
dc.contributor.authorКоваль, Вікторія Олександрівна-
dc.contributor.authorПритулик, Наталія Валеріївна-
dc.contributor.authorСтрілецька, Наталія Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-06-24T09:04:44Z-
dc.date.available2025-06-24T09:04:44Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationKoval V., Prytulyk N., Sharan О., Streletska N., Dudnyk N., Koltok L. (2025) Neuropedagogical Technologies for Training Future Primary School Teachers // Brain. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. Р. 27-40. DOI: 10.70594/brain/16.S1/3en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11234-
dc.description.abstractIn light of the growing importance of neuroscience experiments and the integration of their methodical findings into adult education, this article proposes neuropedagogical technologies designed for training future primary school teachers. It also introduces a model of such training, which has undergone quasi-experimental verification within a short didactic timeframe in Ukraine’s educational context. The authors critically examined key and supporting neuroscientific theories relevant to neuropedagogy in teacher training, using methods such as pedagogical selection, modelling and quasi-experimental implementation of neuropedagogical technologies. Their findings show that, within just two months, third-year students demonstrated improvements in academic neuromarkers, including engagement, self-management, reflection and effective independent attention-shifting. This allowed experts to subtly adjust personalised learning paths based on clear and consistent neurofeedback, revealing varying levels of process effectiveness.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBrain. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscienceen_US
dc.subjectpersonalised learning pathsen_US
dc.subjecta dynamic trajectoryen_US
dc.subjectneurofeedbacken_US
dc.subjectneuroeducational modelen_US
dc.subjectswitchingen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjectself-managementen_US
dc.subjectquasi-experimental verificationen_US
dc.titleNeuropedagogical Technologies for Training Future Primary School Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Prytulyk_Neuropedagogical Technologies.pdf508,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.