Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11214
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБезнощенко, Олексій-
dc.date.accessioned2025-06-23T12:34:27Z-
dc.date.available2025-06-23T12:34:27Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationБезнощенко О. Формування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти як актуальна проблема сучасної педагогічної теорії та практики. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 192-196.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11214-
dc.description.abstractУ статті розглядається проблема формування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти як актуальне завдання сучасної педагогічної теорії та практики. Мета роботи полягає у визначенні ключових компонентів компетентнісної моделі менеджера освіти, аналізі ефективності застосування інноваційних освітніх технологій і практико-орієнтованих форм навчання та розробці рекомендацій щодо удосконалення навчальних програм і методичного забезпечення. У дослідженні застосовано комплексний підхід, що поєднує методи теоретичного аналізу, порівняльного дослідження, а також аналіз практичного досвіду провідних українських дослідників. Методологія базується на принципах компетентнісного підходу, концепціях активного навчання та безперервної освіти. Зокрема, використано кейс-метод, ділові ігри, симуляційні тренінги, а також методи анкетування та експертного оцінювання для виявлення рівня сформованості управлінських навичок у студентів. У процесі дослідження було виявлено, що понад 60 % педагогічних факультетів впровадили курси з проєктного менеджменту, однак лише 40 % студентів мали можливість брати участь у реальних стажуваннях за фахом. Було також з’ясовано, що близько 45 % програм містять симуляційні тренінги, але лише третина з них забезпечує глибоке занурення у складні управлінські ситуації. Наукова новизна роботи полягає в інтеграції сучасних технологій дистанційного навчання та антикризового менеджменту в єдину модель професійної підготовки менеджера освіти, а також у розробці критеріїв і індикаторів оцінювання рівня сформованості компетентностей. За результатами аналізу сучасного стану підготовки менеджерів освіти в українських ЗВО виявлено основні проблеми: невідповідність змісту програм реальним викликам, недостатнє фінансування інноваційних ініціатив, обмежена участь практиків-управлінців у навчальному процесі та низька інтеграція міждисциплінарних проєктів. Висновки дослідження підтверджують, що системне поєднання теоретичних засад, інноваційних технологій і практико-орієнтованих форм навчання створює ефективну основу для формування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти. Запропоновані підходи сприятимуть підвищенню якості управління освітніми закладами, забезпеченню сталого розвитку освітньої системи та посиленню довіри суспільства до професії менеджера освіти.en_US
dc.publisherВісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченкаen_US
dc.subjectпрофесійні якостіen_US
dc.subjectосвітаen_US
dc.subjectпідготовка управлінцівen_US
dc.subjectосвітні технологіїen_US
dc.subjectнавчанняen_US
dc.titleФормування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти як актуальна проблема сучасної педагогічної теорії та практикиen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.