Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11200
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМорус, Михайло-
dc.date.accessioned2025-06-23T11:13:32Z-
dc.date.available2025-06-23T11:13:32Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМорус М. Особливості організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 65-69.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11200-
dc.description.abstractУ статті розглядаються ключові організаційно-педагогічні засади впровадження інклюзивного навчання у закладах вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано нормативно-правову базу, принципи організації інклюзивного освітнього середовища, а також особливості підготовки педагогічного персоналу. Підкреслюється необхідність системного підходу до створення доступного та безбар’єрного середовища для осіб з особливими освітніми потребами (ООП). Мета статті. проаналізувати теоретичні та нормативно-правові основи інклюзивного навчання у ЗВО України, виявити ефективні організаційно-педагогічні засади його впровадження, а також визначити перспективи розвитку інклюзивного середовища у вищій школі. Методологія дослідження. У дослідженні застосовано комплекс методів: аналіз нормативно-правових актів та наукових джерел; порівняльно-типологічний метод (для виявлення особливостей інклюзивної практики в різних ЗВО); метод системного підходу (для аналізу структурної організації інклюзивного середовища); метод узагальнення (для формулювання висновків і рекомендацій). Наукова новизна. У статті вперше систематизовано організаційні та педагогічні компоненти інклюзивного навчання у вітчизняних ЗВО. Обґрунтовано необхідність інституційної інтеграції інклюзії в стратегії розвитку ЗВО. Висновки. Інклюзивне навчання у закладах вищої освіти є не лише гуманістичною вимогою сучасного суспільства, а й фактором інноваційного розвитку освітньої системи. Проведений аналіз показав, що ефективне впровадження інклюзії у ЗВО можливе за умов системної організаційної підтримки, наявності педагогічних стратегій адаптації та інституціонального супроводу студентів з ООП. Інклюзивна освіта потребує оновлення концептуальних підходів до навчання, розширення функцій викладача, зміни освітнього середовища та активного залучення усіх учасників освітнього процесу до формування інклюзивної культури.en_US
dc.publisherВісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченкаen_US
dc.subjectінклюзивна освітаen_US
dc.subjectзаклади вищої освітиen_US
dc.subjectорганізаційні засадиen_US
dc.subjectпедагогічні підходиen_US
dc.subjectособливі освітні потребиen_US
dc.subjectдоступністьen_US
dc.subjectтьюторствоen_US
dc.titleОсобливості організації інклюзивного навчання у закладах вищої освітиen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.