Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11200
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Морус, Михайло | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:13:32Z | - |
dc.date.available | 2025-06-23T11:13:32Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Морус М. Особливості організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 65-69. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11200 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядаються ключові організаційно-педагогічні засади впровадження інклюзивного навчання у закладах вищої освіти (ЗВО). Проаналізовано нормативно-правову базу, принципи організації інклюзивного освітнього середовища, а також особливості підготовки педагогічного персоналу. Підкреслюється необхідність системного підходу до створення доступного та безбар’єрного середовища для осіб з особливими освітніми потребами (ООП). Мета статті. проаналізувати теоретичні та нормативно-правові основи інклюзивного навчання у ЗВО України, виявити ефективні організаційно-педагогічні засади його впровадження, а також визначити перспективи розвитку інклюзивного середовища у вищій школі. Методологія дослідження. У дослідженні застосовано комплекс методів: аналіз нормативно-правових актів та наукових джерел; порівняльно-типологічний метод (для виявлення особливостей інклюзивної практики в різних ЗВО); метод системного підходу (для аналізу структурної організації інклюзивного середовища); метод узагальнення (для формулювання висновків і рекомендацій). Наукова новизна. У статті вперше систематизовано організаційні та педагогічні компоненти інклюзивного навчання у вітчизняних ЗВО. Обґрунтовано необхідність інституційної інтеграції інклюзії в стратегії розвитку ЗВО. Висновки. Інклюзивне навчання у закладах вищої освіти є не лише гуманістичною вимогою сучасного суспільства, а й фактором інноваційного розвитку освітньої системи. Проведений аналіз показав, що ефективне впровадження інклюзії у ЗВО можливе за умов системної організаційної підтримки, наявності педагогічних стратегій адаптації та інституціонального супроводу студентів з ООП. Інклюзивна освіта потребує оновлення концептуальних підходів до навчання, розширення функцій викладача, зміни освітнього середовища та активного залучення усіх учасників освітнього процесу до формування інклюзивної культури. | en_US |
dc.publisher | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка | en_US |
dc.subject | інклюзивна освіта | en_US |
dc.subject | заклади вищої освіти | en_US |
dc.subject | організаційні засади | en_US |
dc.subject | педагогічні підходи | en_US |
dc.subject | особливі освітні потреби | en_US |
dc.subject | доступність | en_US |
dc.subject | тьюторство | en_US |
dc.title | Особливості організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Особливості організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти.pdf | 229,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.