Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11194
Назва: | Формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток |
Автори: | Лисенко, Людмила Леонідівна Лишафай, Алла |
Ключові слова: | емоційна стійкість мотиваційний компонент спортсменки футболістки |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка |
Бібліографічний опис: | Лисенко Л., Лишафай А. Формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 57-64. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена вивченню одного зі структурних компонентів емоційної стійкості спортсменок футболісток – мотиваційного компоненту, який має системоутворюючий вплив на емоційну стійкість футболісток через реалізацію стимулюючої, регулятивної та смислоутворюючої функцій. У статті наведені результати експериментальних досліджень зі встановлення рівня мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток. Обґрунтовано шляхи формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток (шляхи допомоги долати страх; систему засобів формування мотивації до успіху спортсменок футболісток) та наведено результати формувального експерименту щодо ефективності впровадження їх в навчально-тренувальний процес. Мета статті – обґрунтувати шляхи формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток та перевірити ефективність їх впровадження в навчально-тренувальний процес. Методологія дослідження базується на комплексі взаємопов’язаних методів дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури; педагогічні методи дослідження (спостереження, інтерв’ювання, констатувальний та формувальний експерименти); психодіагностичні методи дослідження; методи математичної статистики. Наукова новизна полягає у виявленні рівня мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток; обґрунтуванні шляхів формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок в жіночому футболі та експериментальній перевірці їх впровадження в навчально-тренувальний процес. Висновки. Експериментально доведено, що впровадження системи засобів (вправи для формування навичок самомотивації, рефреймінг та ауторефреймінг, ведення щоденника для фіксації успіху, тренінг з формування цілепокладання тощо) та практичних рекомендації щодо розвитку мотиваційного компоненту емоційної стійкості футболісток позитивно вплинули на його розвиток. Збільшилась кількість спортсменок з помірно високим рівнем показника досягнення успіху на 13,4%, дуже високим рівнем на 6,7% та зменшилась кількість спортсменок футболісток з середнім рівнем показника досягнення успіху на 13,4%; сприяло збільшенню кількості спортсменок мотивованих на успіх на 20% та зменшення кількості спортсменок мотивованих на невдачу на 13,3%. Підвищення мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток забезпечив здатність формулювання спортсменками реалістичних цілей, пошук шляхів вирішення проблем, стикаючись зі стресовими чинниками. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11194 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування мотиваційного компоненту емоційної стійкості спортсменок футболісток.pdf | 625,8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.