Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11151
Назва: | Дитинознавство як педагогічний феномен: дефініційний аналіз |
Автори: | Годованюк, Богдан |
Ключові слова: | дитина дитинство дитинознавство педагогічний феномен |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка |
Бібліографічний опис: | Годованюк Б. Дитинознавство як педагогічний феномен: дефініційний аналіз. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. М. О. Носко. Чернігів : НУЧК, 2025. Вип. 31 (187) С. 9-15. |
Короткий огляд (реферат): | Мета статті – аналіз змісту понять «дитина», «дитинство», «дитинознавство», що становлять поняттєво-категоріальний апарат дослідження дитинознавства як науково-практичної галузі та педагогічного феномену. Методологія дослідження. Методологічним підґрунтям дослідження, що стало основою статті, є праці українських науковців, присвячені проблемі розвитку дитинознавства в теорії та практиці педагогіки. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові методи (метод теоретичного аналізу історико-педагогічної, педагогічної та психологічної літератури; методи систематизації, класифікації, аналізу й синтезу наукових джерел; метод узагальнення інформаційних матеріалів) і спеціальні історикопедагогічні методи (наративний та герменевтичний). Наукова новизна. У статті узагальнено погляди українських науковців на характеристику таких педагогічних категорій «дитина», «дитинство», «дитинознавство». На основі аналізу наукових праць запропоновано авторське визначення поняття «дитинознавство». У статті доведено, що дитинознавство як науково-практична галузь є педагогічним феноменом. Висновки. Отже, поняттєво-категорійний апарат дослідження розвитку дитинознавства становить систему взаємозалежних понять і категорій (дитина, дитинство, дитинознавство та похідні від них), необхідних для пізнання окресленого феномена в сучасній освіті та історико-педагогічній ретроспективі. Дефініційний аналіз дитинознавства є важливим для утвердження в освіті принципу дитиноцентризму як провідної ідеї в організації та діяльності Нової української школи. Подальшого поглибленого дослідження, на нашу думку, потребують різні етапи розвитку дитинознавства крізь призму ідей української та зарубіжної педагогіки та їхнього втілення у практичній площині. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11151 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка : науковий журнал |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Дитинознавство як педагогічний феномен дефініційний аналіз.pdf | 261,05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.