Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11150
Назва: | Шляхи підготовки майбутніх учителів до впровадження STEM-освіти у початковій школі |
Автори: | Кисла, Оксана Феодосівна Коваль, Вікторія Олександрівна Григоренко, Вікторія Євгеніївна |
Ключові слова: | підготовка майбутніх учителів початкових класів STEM-освіта початкова школа освітній компонент дисципліни вільного вибору |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | «Наукові записки» Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка |
Бібліографічний опис: | Кисла О.Ф. Коваль В.О., Григоренко В. Є. Шляхи підготовки майбутніх учителів до впровадження STEM-освіти у початковій школі. «Наукові записки» Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка. 2025. Вип. 218. Серія: Педагогічні науки С.127-133. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано сучасні шляхи підготовки майбутніх учителів початкової школи до впровадження STEM-освіти, що висвітлюють один з аспектів нинішнього стану української системи освіти. Мета статті – обґрунтувати шляхи підготовки майбутніх учителів до реалізації STEM-освіти у початковій школі. Методологічна основа дослідження ґрунтується на сучасних концепціях педагогічної науки, інтегруючи наукові підходи для аналізу теоретичних засад професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у закладах вищої освіти. Для досягнення цілей дослідження застосовано комплекс наукових методів: аналіз нормативних документів, освітніх програм підготовки бакалаврів, магістрів спеціальності «Початкова освіта». психолого-педагогічноı̈, методичноı̈ літератури, систематизація та узагальнення поглядів науковців щодо реалізації STEM-освіти. В статті узагальнено досвід провідних університетів України – Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка – щодо підготовки майбутніх учителів початкових класів до впровадження STEM-освіти. Розглянуто погляди вітчизняних науковців щодо реалізації STEM-освіти в Україні і підготовку сучасних кадрів. Окреслено складність підготовки вчителів початкової школи, які повинні в майбутньому враховувати особливості інтеграції навчальних предметів (мультипредметність), обирати проблемні ситуацій для створення STEM-проєктів та вміти організовувати самостійну дослідницьку роботу учнів. Особливий акцент зроблено на змістовій складовій освітніх програм підготовки, а саме наповнення освітніх програм обов’язковими освітніми компонентами та дисциплінами за вибором, що розширює методичну компетентність майбутніх педагогів. Виокремлено шляхи підготовки майбутніх учителів початкових класів до впровадження STEM-освіти: • Оволодіння науковою базою знань з галузей STEM-освіти- математика, інформатика, природничі науки, технологія, дизайн, мистецтво. • Оволодіння методичною складовою - вивчення методик початкової школи • Вибіркові компоненти, спрямовані на STEM-підготовку • Удосконалення практичних навичок під час занурення в реальне освітнє середовище НУШ під час педагогічної практики. • Участь здобувачів освіти у STEM-проєктах у позанавчальний час. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11150 |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шляхи підготовки майбутніх учителів до впровадження STEM-освіти у початковій школі.pdf | 851,77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.