Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10550
Назва: Історичні аспекти важковиховуваністі як соціально-педагогічної проблеми
Автори: Платонова, Ю. О.
Михайленко, Оксана Володимирівна
Ключові слова: проблема важковиховуваності
аспекти важковиховуваністі
соціально-педагогічна проблема
Дата публікації: 2024
Видавництво: Чотирнадцяті Сіверянські соціально-психологічні читання: Матеріали Міжнародної наукової конференції
Бібліографічний опис: Платонова Ю. О., Михайленко О. В. Історичні аспекти важковиховуваністі як соціально-педагогічної проблеми. Чотирнадцяті Сіверянські соціально-психологічні читання: Матеріали Міжнародної наукової конференції (26 квітня 2024 року, м. Чернігів) / За наук. ред. Н. І. Зайченко. Т.2. Соціальна робота та педагогіка. Чернігів : НУЧК імені Т. Г. Шевченка, 2024. С. 130-134.
Короткий огляд (реферат): Проблема важковиховуваності у соціальній педагогіці не є новою. Термін «важкі діти» вперше з'явився у другій половині XIX ст. У працях вчених того часу О. Зака, Д. Дріля, П. Каптерєва, П. Лесгафта, П. Люблинського, С. Познишева, І. Сікорського «важкими» визначалися діти, які не усвідомлюють своїх негативних вчинків, жорсткі і байдужі до страждань оточуючих (Полякова О., 2009). Аналізуючи, що спричинює появу важковиховуваності, вчені підкреслювали – її коріння у ранньому дитинстві, коли формується особистість. Саме в цей час «можуть бути закладені погані зерна, які поступово розвиваються і на початковому етапі дають гіркий плід». Проблема важковиховуваних у кожний історичний період вирішувалась по-різному. Чимало старих методів виховання сучасному педагогу вважаються дивними і незрозумілими. Свого часу гуманістична педагогіка теж мала багато противників, і тому таким видатним педагогам А. Макаренку, В. Сухомлинському та іншим доводилося ціною неймовірно важких зусиль, поєднуючи практичну, наукову і просвітницьку роботу, обґрунтовувати доцільність педагогічного підходу до «важкої дитини» (Нагорнюк Г., 2007). Полемізуючи з вченням про існуючу «вроджену дефективність» частини дітей, педагогигуманісти вважали, що формування особистості відбувається завдяки дії багатьох умов.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10550
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.