Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лілік, Ольга Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-05T12:25:34Z | - |
dc.date.available | 2025-02-05T12:25:34Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Лілік О. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія. Редакційна колегія: С. В. Грищенко, О. О. Лілік, І. В. Бужина, Н. Н. Завидівська, О. І. Завидівська. 2024. Чернігів : Десна Поліграф, 2024. Вип. 2. С. 82-103. | en_US |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487 | - |
dc.description.abstract | У статті схарактеризовано особливості формування інформаційно- цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. З’ясовано, що згідно з державними документами, що визначають особливості шкільної літературної освіти, інформаційно- цифрова компетентність є однією з десяти ключових компетентностей Нової української школи, що формується засобами всіх навчальних дисциплін. Констатовано, що інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією під час навчання, професійної діяльності, у публічному просторі та приватному спілкуванні. Обґрунтовано, що для ефективного формування інформаційно- цифрової компетентності в старшокласників великого значення набуває інформаційна грамотність та медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, здобуття навичок безпечної поведінки в Інтернеті та кібербезпеки, розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність). Доведено, що формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках української та зарубіжної літератур у старших класах сприятиме увиразненню інноваційності цих навчальних дисциплін, адже передбачатиме використання сучасних технічних засобів для навчання та інструментів нетворкінгу; засвоєння інформації унаслідок її критичного осмислення; пошук нестандартних рішень для розв’язання навчальних завдань; формування вміння якісно презентувати результати власної навчальної діяльності та свої ідеї; зв'язок із сучасним життям у інформаційному суспільстві. Доведено, що цілеспрямоване формування в старшокласників інформаційно-цифрової компетентності на уроках української і зарубіжної літератур сприятиме підвищенню учнівського інтересу до навчальних дисциплін, активізації розумової активності здобувачів освіти, реалізації принципів індивідуалізації та диференціації навчання, а також формуванню навичок ефективної й безпечної роботи в інтернет-мережі. | en_US |
dc.publisher | Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія | en_US |
dc.subject | інформаційно-цифрова компетентність | en_US |
dc.subject | добувачі освіти | en_US |
dc.subject | українська література | en_US |
dc.subject | зарубіжна література | en_US |
dc.subject | педагогічні умови | en_US |
dc.subject | критерії | en_US |
dc.subject | рівні | en_US |
dc.title | Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур.pdf | 379.94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.