Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛілік, Ольга Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-02-05T12:25:34Z-
dc.date.available2025-02-05T12:25:34Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛілік О. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія. Редакційна колегія: С. В. Грищенко, О. О. Лілік, І. В. Бужина, Н. Н. Завидівська, О. І. Завидівська. 2024. Чернігів : Десна Поліграф, 2024. Вип. 2. С. 82-103.en_US
dc.identifier.urierpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487-
dc.description.abstractУ статті схарактеризовано особливості формування інформаційно- цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. З’ясовано, що згідно з державними документами, що визначають особливості шкільної літературної освіти, інформаційно- цифрова компетентність є однією з десяти ключових компетентностей Нової української школи, що формується засобами всіх навчальних дисциплін. Констатовано, що інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією під час навчання, професійної діяльності, у публічному просторі та приватному спілкуванні. Обґрунтовано, що для ефективного формування інформаційно- цифрової компетентності в старшокласників великого значення набуває інформаційна грамотність та медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, здобуття навичок безпечної поведінки в Інтернеті та кібербезпеки, розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність). Доведено, що формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках української та зарубіжної літератур у старших класах сприятиме увиразненню інноваційності цих навчальних дисциплін, адже передбачатиме використання сучасних технічних засобів для навчання та інструментів нетворкінгу; засвоєння інформації унаслідок її критичного осмислення; пошук нестандартних рішень для розв’язання навчальних завдань; формування вміння якісно презентувати результати власної навчальної діяльності та свої ідеї; зв'язок із сучасним життям у інформаційному суспільстві. Доведено, що цілеспрямоване формування в старшокласників інформаційно-цифрової компетентності на уроках української і зарубіжної літератур сприятиме підвищенню учнівського інтересу до навчальних дисциплін, активізації розумової активності здобувачів освіти, реалізації принципів індивідуалізації та диференціації навчання, а також формуванню навичок ефективної й безпечної роботи в інтернет-мережі.en_US
dc.publisherТеорія і методика професійної освіти : колективна монографіяen_US
dc.subjectінформаційно-цифрова компетентністьen_US
dc.subjectдобувачі освітиen_US
dc.subjectукраїнська літератураen_US
dc.subjectзарубіжна літератураen_US
dc.subjectпедагогічні умовиen_US
dc.subjectкритеріїen_US
dc.subjectрівніen_US
dc.titleФормування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літературen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.