Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487
Назва: Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур
Автори: Лілік, Ольга Олександрівна
Ключові слова: інформаційно-цифрова компетентність
добувачі освіти
українська література
зарубіжна література
педагогічні умови
критерії
рівні
Дата публікації: 2024
Видавництво: Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія
Бібліографічний опис: Лілік О. Формування інформаційно-цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. Теорія і методика професійної освіти : колективна монографія. Редакційна колегія: С. В. Грищенко, О. О. Лілік, І. В. Бужина, Н. Н. Завидівська, О. І. Завидівська. 2024. Чернігів : Десна Поліграф, 2024. Вип. 2. С. 82-103.
Короткий огляд (реферат): У статті схарактеризовано особливості формування інформаційно- цифрової компетентності учнів старших класів на уроках української і зарубіжної літератур. З’ясовано, що згідно з державними документами, що визначають особливості шкільної літературної освіти, інформаційно- цифрова компетентність є однією з десяти ключових компетентностей Нової української школи, що формується засобами всіх навчальних дисциплін. Констатовано, що інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією під час навчання, професійної діяльності, у публічному просторі та приватному спілкуванні. Обґрунтовано, що для ефективного формування інформаційно- цифрової компетентності в старшокласників великого значення набуває інформаційна грамотність та медіаграмотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, здобуття навичок безпечної поведінки в Інтернеті та кібербезпеки, розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність). Доведено, що формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках української та зарубіжної літератур у старших класах сприятиме увиразненню інноваційності цих навчальних дисциплін, адже передбачатиме використання сучасних технічних засобів для навчання та інструментів нетворкінгу; засвоєння інформації унаслідок її критичного осмислення; пошук нестандартних рішень для розв’язання навчальних завдань; формування вміння якісно презентувати результати власної навчальної діяльності та свої ідеї; зв'язок із сучасним життям у інформаційному суспільстві. Доведено, що цілеспрямоване формування в старшокласників інформаційно-цифрової компетентності на уроках української і зарубіжної літератур сприятиме підвищенню учнівського інтересу до навчальних дисциплін, активізації розумової активності здобувачів освіти, реалізації принципів індивідуалізації та диференціації навчання, а також формуванню навичок ефективної й безпечної роботи в інтернет-мережі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10487
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.