Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1043
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Havrylenko, Tetiana | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-24T15:20:41Z | - |
dc.date.available | 2020-03-24T15:20:41Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1043 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the problem of primary education development in Ukraine dur‑ ing the period of emergence of democratic changes in social life in the mid‑1980s and early 1990. On the basis of analysed sources the author of the article has defined the characteristic tendencies of its development such as the change for a four-year primary education; the systematic schooling starting from the age of six; the revival of national primary schools, the development of the content of primary education on the basis of the new methodological principles; optimization of educational process organization, etc. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | European Journal of Education and Applied Psychology. 2015. № 4. Р. 33–36. | en_US |
dc.subject | organization and content of primary education | en_US |
dc.subject | Ukraine | en_US |
dc.subject | primary education development | en_US |
dc.subject | structure | en_US |
dc.subject | tendencies | en_US |
dc.subject | junior pupils | en_US |
dc.title | Tendencies of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life (1984–1991) | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Авторські публікації дослідників |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
14.pdf | 483.31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.