Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1043
Назва: Tendencies of primary education development in Ukraine during the period of emergence of democratic changes in social life (1984–1991)
Автори: Havrylenko, Tetiana
Ключові слова: organization and content of primary education
Ukraine
primary education development
structure
tendencies
junior pupils
Дата публікації: 2015
Видавництво: European Journal of Education and Applied Psychology. 2015. № 4. Р. 33–36.
Короткий огляд (реферат): The article deals with the problem of primary education development in Ukraine dur‑ ing the period of emergence of democratic changes in social life in the mid‑1980s and early 1990. On the basis of analysed sources the author of the article has defined the characteristic tendencies of its development such as the change for a four-year primary education; the systematic schooling starting from the age of six; the revival of national primary schools, the development of the content of primary education on the basis of the new methodological principles; optimization of educational process organization, etc.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1043
Розташовується у зібраннях:Авторські публікації дослідників

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf483.31 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.